tisdag 27 maj 2014

Kapitel 11

Nu är det fullt upp hos familjen McCullen. Tre stycken som fyller år, samtidigt! Eigth blir ungdom och Jacob och Angelina blir tonåringar.

Eight Ungdom
Arbetsnarkonam, Galen, Geni, Virtuos, Sjärnkvalitet




Angelina Tonåring
Karismatisk, Bokmal, Tungsovare, Konstnärlig




Jacob Tonåring
Våghals, Modig, Ivrig, Hundperson




Eight bjuder Kim till parken på en helt vanlig dejt. Dem har trevligt och umgås. Mitt i dejten ber Eight Kim att sätta sig ner på en bänk och blunda. "Lova att inte öppna ögonen" säger hon strängt och flinar. Kim håller upp händerna. Eigth skrattar och springer iväg till närmaste smyckes butik. Hon köper den vackraste och enklaste av dem alla och springer tillbaka. Hon ställer sig mittemot Kim och säger åt honom att han kan titta nu. Eight går den på knä och öppnar den lilla silkesasken.

"Kim, jag älskar dig och du är mitt liv. Jag visste det redan första gången jag såg dig. Vill du gifta dig med mig?"

Kim blir överumplad och nickar i chocken. Han tar emot ringen och kramar henne hårt.



"För vi har tagit stuuudenten, fy fan vad vi är bra!" sjöng Eight, Kim och deras klasskamrater i kör. Nu har dem äntligen tagit studenten och tar emot sina examens betyg. Eight fick hedersbetyg och hon blev utsedd till Hederstalare och Den som antagligen tar över världen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar