lördag 24 maj 2014

Kapitel 3


Sophie är i full gång med att lära Eight gå och under tiden inser hon att hon inte kommer kunna ha kvar alla hästar och vara aktiv i sin dotters uppväxt. Egentligen vill hon inte sälja någon, speciellt inte Mary

Sophie tar en sista ridtur med Maggie och Rambo till ridcentret och säljer båda två. 



Benjamin har en liten mysstund i köket med Sophie för att trösta henne. 


"Benjamin, jag vet att detta är helt oförberett, men jag älskar dig och vill leva hela mitt liv med dig. Vill du gifta dig med mig, här och nu?" frågade Sophie osäkert när dem var på stranden.  "Ja, jag älskar dig!" svarade Benjamin och kysste henne. Efter att ha bytt ringar kysstes dem igen. Dem var tvungna att åka hem sen, Eight kunde vakna när som helst. 


Sådan moder, sådan dotter Hjärta


Dagen efter bröllopet gick Sophie ut för att umgås lite med Mary, men efter bara en liten stund kände hon hur Mary liksom försvann ur hennes armar. Hon tittade upp och såg liemannen. Han hade suttit sig på Mary och var på väg bort. Sophie började självklart storgråta. Hon sprang direkt in till Benjamin och berättade den tråkiga nyheten. Familjen gick till en äng för att plocka blommor och dem pyntade Marys grav och grät allihopa, utom Eight som inte förstod varför mamma och pappa lät skumt och var dygnsura... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar